onsdag 28 november 2012

Hönan eller ägget?

Svaret på rubriken är utan tvekan ägget. Hönan eller hönsfågeln har vandrat på den här planeten i ca 3200 år men ägget har funnits i minst 400 miljoner år. Minst. Fast nu var det ju inte det jag tänkte skriva om. 

Ibland kan man vara med, eller stöta på saker eller händelser flera gånger på raken. Sen vet jag inte om det händer flera gånger eller om jag bara plötsligt uppmärksammar det.

Exempel 1:
Den 23 November 2012 Så lyssnade jag på en ljudbok. Dårens dotter. Mycket bra. Där nämns vid flera tillfällen Visor för smutsiga öron. Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin hört talas om dom. MEN. Sen när jag kom hem på kvällen så skulle jag läsa den här bloggen, med det här inlägget.
Slumpen? Mycket möjligt. Faktiskt.

Exempel 2:
Den 26 November 2012 Petade jag på ett punkterat däck varpå det small till i tummen. Bara det var ju ganska så osannolikt. Eftersom jag var alldeles förstörd i handleden så var det bara att bege mig hem. När jag satt där hemma och tyckte synd om mig så läste jag ett inlägg i den här bloggen

Exempel 3:
Satt och kollade på en film och skulle samtidigt läsa ett blogginlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar